‘Docents creatius’: els processos de depuració identitària dels professors de secundària a Catalunya
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En aquest assaig mostrarem els principals aspectes del relat hegemònic sobre els docents i explicarem com aquesta narració es proclama com a fonamental a l’hora de crear un cànon identitari sobre aquests. Dins d’aquest marc, destacarem com aquells que exerceixen el poder en el context de Catalunya s’han recolzat en la legislació a l’hora d’arrossegar cap als seus interessos allò que ha d’entendre’s com un docent útil al sistema competencial. També analitzarem com la idea de creativitat com a aspecte adscrit als docents juga un paper fonamental en la definició del rol professional i la dignificació de l'ofici, depurant com a vàlid un determinat imaginari sobre la identitat dels docents. Tot això sota un context on l'educació està projectada com un espai en reconstrucció i el mercat laboral sembla marcar l'horitzó a seguir.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).