‘Docents creatius’: els processos de depuració identitària dels professors de secundària a Catalunya

Main Article Content

Ibán Cárceles Martínez

En aquest assaig mostrarem els principals aspectes del relat hegemònic sobre els docents i explicarem com aquesta narració es proclama com a fonamental a l’hora de crear un cànon identitari sobre aquests. Dins d’aquest marc, destacarem com aquells que exerceixen el poder en el context de Catalunya s’han recolzat en la legislació a l’hora d’arrossegar cap als seus interessos allò que ha d’entendre’s com un docent útil al sistema competencial. També analitzarem com la idea de creativitat com a aspecte adscrit als docents juga un paper fonamental en la definició del rol professional i la dignificació de l'ofici, depurant com a vàlid un determinat imaginari sobre la identitat dels docents. Tot això sota un context on l'educació està projectada com un espai en reconstrucció i el mercat laboral sembla marcar l'horitzó a seguir.

Paraules clau
Creativitat, identitat docent, sistema educatiu, formació del professorat

Article Details

Com citar
Martínez, Ibán Cárceles. “‘Docents creatius’: els processos de depuració identitària dels professors de secundària a Catalunya”. Temps d’Educació, no. 66, pp. 259-76, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/430568.