La cooperació en el marc de les competències de la LOMLOE: claus pel seu ensenyament i avaluació

Main Article Content

Verónica Jiménez
Mila Naranjo
Xavier Santaella

La finalitat del present article és realitzar una aproximació als elements que configuren la cooperació en el marc de les competències dins del context educatiu. Aquesta delimitació de la cooperació resulta fonamental pel disseny i la planificació d’activitats d’ensenyament, d’aprenentatge i d’avaluació ja que posa de manifest la necessitat d’alinear les decisions que es prenen. En primer lloc, aprofundim en el concepte de competència en el marc actual del currículum del sistema educatiu espanyol. A continuació identifiquem els aspectes que caracteritzen la cooperació a les aules, emfatitzant el seu caràcter transversal a les diferents àrees curriculars, així com en la necessitat de vincular a les diferents competències per assegurar el seu procés d’ensenyament. En aquest sentit, assenyalem diferents actuacions docents que es podrien desenvolupar per a promoure l’aprenentatge de la cooperació entre l’alumnat. Finalitzem reflexionant i aportant recursos que garanteixen la confluència i coherència entre les pràctiques d’ensenyament i aprenentatge i les pràctiques d’avaluació.

Paraules clau
Cooperació, competències, ensenyament, avaluació

Article Details

Com citar
Jiménez, Verónica et al. “La cooperació en el marc de les competències de la LOMLOE: claus pel seu ensenyament i avaluació”. Temps d’Educació, no. 65, pp. 311-28, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/427626.