El debat educatiu sobre el transhumanisme i la transformació de la naturalesa humana

Main Article Content

Jorge Enrique Linares Salgado

En aquest article s’analitza el debat bioètic en l’educació pública sobre el transhumanisme i la transformació de la biologia humana, i s’exposen les característiques, objectius, possibles conseqüències i riscos de les «antropotecnologies», tal com les anomena J. Goffette o tecnologies del millorament humà. S’exposa el nucli de problemes ètics i polítics que se deriven dels riscos i de la desigual distribució de beneficis d’aquestes tecnologies de transformació dels riscos evolutius de la naturalesa humana; s’argumenta per què i en què aspectes és necessari apel·lar a la preservació de les condicions naturals (evolutives) del cos humà que fonamenten la condició ètica, per delimitar les possibilitats tecnològiques que són viables i prevenir els grans riscos dels projectes transhumanistes.

Paraules clau
Transhumanisme, bioètica, biotecnologia, naturalesa humana, antropotecnologia, riscos tecnològics, educació, evolució humana

Article Details

Com citar
Linares Salgado, Jorge Enrique. “El debat educatiu sobre el transhumanisme i la transformació de la naturalesa humana”. Temps d’Educació, no. 65, pp. 75-91, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/427416.