El debat educatiu sobre el transhumanisme i la transformació de la naturalesa humana
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En aquest article s’analitza el debat bioètic en l’educació pública sobre el transhumanisme i la transformació de la biologia humana, i s’exposen les característiques, objectius, possibles conseqüències i riscos de les «antropotecnologies», tal com les anomena J. Goffette o tecnologies del millorament humà. S’exposa el nucli de problemes ètics i polítics que se deriven dels riscos i de la desigual distribució de beneficis d’aquestes tecnologies de transformació dels riscos evolutius de la naturalesa humana; s’argumenta per què i en què aspectes és necessari apel·lar a la preservació de les condicions naturals (evolutives) del cos humà que fonamenten la condició ètica, per delimitar les possibilitats tecnològiques que són viables i prevenir els grans riscos dels projectes transhumanistes.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).