Narrativa i pedagogia: un assaig entre l’ètica, l’acompanyament i la cura

Main Article Content

Mercè Cols Catasús
Anna de Monserrat Vallvè
Mariona Dalmau Montalà
Aquest article posa de relleu les aportacions a l’ètica del mestre realitzades per una selecció de pensadors que van de la pedagogia clàssica fins la contemporània. Es fa un repàs de la presència de la dimensió ètica en els textos pedagògics d’autors de referència de la nostra cultura educativa per tal de veure com aquesta és una qüestió nuclear entre les aportacions que han fet els grans mestres i pedagogs, així com destacar la importància de l’ètica cristiana en la pedagogia sense que això sigui excloent de cap altra pedagogia. A través d’aquest recorregut, s’aporten elements per a la reflexió i l’anàlisi amb la intenció que ens ajudin a bastir la formació inicial dels mestres a la universitat i que aquesta contribució genuïna de la pedagogia sigui un element configurador de l’itinerari de formació dels mestres.
Paraules clau
Ètica, pedagogia, cura, acompanyament, persona, compromís, formació de mestres

Article Details

Com citar
Cols Catasús, Mercè et al. “Narrativa i pedagogia: un assaig entre l’ètica, l’acompanyament i la cura”. Temps d’Educació, no. 54, pp. 221-37, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/340857.