Fonaments i pràctica de la musicoteràpia / Principes et pratique de la musicothérapie
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La musicoteràpia és una disciplina que mira de donar resposta a la pregunta de per què la música pot provocar canvis a la vida de les persones. La reflexió dels musicoterapeutes sobre la seva pràctica i el treball que duen a terme proposen la música com a element rehabilitador, preventiu i afavoridor de processos i comportaments saludables. Aquesta reflexió implica una definició dinàmica en constant revisió i una mirada històrica del progrés de la disciplina. Els escenaris de treball són el lloc en el qual les construccions teòriques de les aproximacions es concreten pràcticament. Els recursos dels musicoterapeutes s'estructuren en un procés sistemàtic de treball que posa la música al servei de la modificació del panorama personal. La musicoteràpia com a professió fonamentada en l'evidència es troba en un procés de consolidació i reconeixement al nostre país mentre troba el seu espai de relació amb les pràctiques clíniques i educatives.
___________________________________________________________________
La musicothérapie est une discipline qui vise à donner une réponse à la question de savoir pourquoi la musique peut provoquer des bouleversements dans la vie des individus. La réflexion des musicothérapeutes autour de leur pratique et du travail qu’ils mènent à terme propose que la musique soit comme un élément de réhabilitation, prévenant et favorisant les processus et les comportements salutaires. Cette réflexion implique une définition dynamique en constante révision et un regard historique du progrès de la discipline. Les scènes de travail constituent des lieux dans lesquels les constructions théoriques des approches se concrétisent de manière pratique. Les ressources des musicothérapeutes se structurent dans un processus systématique de travail qui met la musique au service de la modification du panorama personnel. La musicothérapie, en tant que profession fondée sur l’évidence, se trouve dans un processus de consolidation et de reconnaissance dans notre pays alors qu’elle trouve son espace de relation avec les pratiques cliniques et éducatives.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).