Un nou temps per a l'educació / Une nouvelle époque pour l'éducation
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article, amb el que es commemora el número cinquanta de Temps d’Educació, segueix un recorregut doble. En primer lloc, es considera la incidència dels esdeveniments que es van desencadenar el 1989, moment en què va veure la llum la revista, i el que van suposar per a l’educació. El canvi de rumb històric que es va produir en aquesta data, va aprofundir en la mort dels meta-relats anunciada pel postmodernisme, alhora que comportava un repte per a les possibilitats d’un coneixement teòric-normatiu de l’educació. A partir d’aquest repte, la segona part de l’article revisa la situació en la investigació educativa, i advoca, d’acord amb els termes de la filosofia política de John Dewey, per la recreació d’una gran comunitat d’investigació, articulada al voltant de tres criteris amb els que va néixer Temps d’Educació en aquell 1989: pluralisme ideològic, integració de pensament, investigació i acció, i caràcter interdisciplinari del coneixement pedagògic.
____________________________________________________________________
Cet article, avec lequel commence le numéro 50 de la revue Temps d’Educació, suit un parcours double. En premier lieu, nous considérons l’incidence des événements qui se sont déchaînés en 1989, moment où cette revue vit le jour, et ce que cela supposa pour l’éducation. Le changement d’orientation historique qui se produisit à cette date approfondit la mort des méta-récits annoncée par le postmodernisme, en même temps qu’il comporta un défi pour les possibilités d’une connaissance théorico-normative de l’éducation. À partir de ce défi, la deuxième partie de l’article révise la situation dans la recherche éducative, et se fait l’avocat, conformément aux termes de la philosophie politique de John Dewey, de la recréation d’une grande communauté de recherche, articulée autour de trois critères avec lesquels naquit Temps d’Educació en 1989 : pluralisme idéologique, intégration de pensée, de recherche et d’action, et caractère interdisciplinaire de la connaissance pédagogique.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).