Els Canvis sociolingüístics en el pas de primària a secundària: el projecte RESOL a la ciutat de Mataró
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Vanessa Bretxa i Riera
F. Xavier Vila i Moreno
This paper summarises some of the main results of the RESOL project on changes in language practices among preadolescents in Mataró, Catalonia. Data for the project was collected in a longitudinal, two-stage process. The first stage focuses on the behaviour of participants in their last year of primary education (6th grade) and the second stage, a year later, analyses the very same participants behaviour at the end of their first year of secondary education. The basis of the analysis is a diachronic comparison of several indicators of interpersonal language use, the language choices in media consumption, and the competences declared in Catalan and Spanish. According to the data, whilst these preadolescents consider themselves to be highly competent in both languages, they show remarkably different patterns of language choice that are clearly correlated with their first language. In general terms, the transition between these two grades is accompanied by a moderate decrease in the use of Catalan as language of education, a significant decrease in the use of Catalan as the language of cultural consumption, and a moderate decrease in the use of Catalan in interpersonal communication led by speakers for whom Catalan is not their first language.
Article Details
How to Cite
Bretxa i Riera, Vanessa; and Vila i Moreno, F. Xavier. “Els Canvis sociolingüístics en el pas de primària a secundària: el projecte RESOL a la ciutat de Mataró”. Treballs de sociolingüística catalana, vol.VOL 22, pp. 93-118, https://raco.cat/index.php/TSC/article/view/265397.
Most read articles by the same author(s)
- Avel·lí Flors Mas, F. Xavier Vila i Moreno, Justificant les preferències. Com argumenten les opcions lingüístiques els adolescents catalans , Treballs de sociolingüística catalana: 2014: 24 : Les ideologies lingüístiques
- F. Xavier Vila i Moreno, Sobre la vigència de la sociolingüística del conflicte i la noció de normalitat lingüística , Treballs de sociolingüística catalana: 2016: 26 : Les llengües en les tecnologies de la informació i la comunicació
- Joaquim Torres i Pla, F. Xavier Vila i Moreno, Resum de les intervencions orals a les ponències , Treballs de sociolingüística catalana: 2003: 17 : L'Ús oral del català. Dades, reflexions i propostes
- F. Xavier Vila i Moreno, La recerca sociolingüística educativa escolar als països de llengua catalana: elements per a un balanç , Treballs de sociolingüística catalana: 2011: 21 : La sociolingüística catalana. Balanç i reptes de futur
- F. Xavier Vila i Moreno, Mireia Galindo Solé, El Sistema de conjunció en català en l'educació primària a Catalunya: impacte sobre els usos , Treballs de sociolingüística catalana: 2010: 20 : Llengua i ensenyament
- F. Xavier Vila i Moreno, Gentil Puig i Moreno, Sobre la immersió lingüística escolar : sessió a càrrec de Joaquim Arenas, Joaquim Arnau, Josep M. Artigal, Teresa Serra i Maria Soliva (21 de gener de 1994) , Treballs de sociolingüística catalana: 1997: 13
- F. Xavier Vila i Moreno, Natxo Sorolla Vidal, Els Usos lingüístics interpersonals no familiars a Catalunya. Estat de la qüestió a començament del segle XXI , Treballs de sociolingüística catalana: 2003: 17 : L'Ús oral del català. Dades, reflexions i propostes
- F. Xavier Vila i Moreno, Sobre sociolingüística i ensenyament de llengües estrangeres : sessió a càrrec de Luci Nussbaum (25 de febrer de 1994) , Treballs de sociolingüística catalana: 1997: 13
- F. Xavier Vila i Moreno, L'Avaluació de la implantació de la normativa: la perspectiva sociolingüística i glotopolítica , Treballs de sociolingüística catalana: 2015: 25 : Implantació de la normativa lingüística
- Emili Boix Fuster, Vanessa Bretxa i Riera, Carles de Rosselló i Peralta, Tres invitacions a la sociolingüística , Treballs de sociolingüística catalana: 2015: 25 : Implantació de la normativa lingüística