"Ai, que em faig un lio". Desenvolupaments recents del coneixement de les normatives lingüísties catalana i castellana
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
James Hawkey
L'article examina el coneixement de les varietats normatives del català i del castellà, mitjançant un treball de camp innovador. Uns cinquanta participants van haver de reconèixer casos d'interferència lingüística i, a partir dels resultats, va ser possible avaluar els seus nivells de coneixement de la normativa lingüística vigent. Els participants provenien de dos grups d'edat. Els més joves tenien entre vint-i-cinc i trenta-cinc anys i els més grans, entre cinquanta-cinc i seixanta-cinc. El marc teòric de l'article es focalitza en el debat acadèmic sobre la planificació i la política lingüística, i sobretot en la planificació del corpus i la codificació de la llengua, ja que el treball de camp examina el paper de la interferència en la llengua normativa. Quant a la normativització de la llengua, a partir dels resultats del treball de camp, podrem dir que els catalans són cada cop més conscients de la normativa lingüística catalana vigent, sobretot pel que fa a la identificació dels casos d'interferència d'origen castellà. Observarem també que els diferents tipus de planificació i política lingüística en aquesta situació lingüística van estretament lligats, ja que tots formen part de la mateixa realitat sociolingüística.
Article Details
Com citar
Hawkey, James. “‘Ai, que em faig un lio’. Desenvolupaments recents del coneixement de les normatives lingüísties catalana i castellana”. Treballs de sociolingüística catalana, vol.VOL 24, pp. 389-08, https://raco.cat/index.php/TSC/article/view/293783.
Articles més llegits del mateix autor/a
- James Hawkey, Eines d'implantació del català a Catalunya i a la Catalunya del Nord: una anàlisi teòrica de dos sistemes educatius diferents , Treballs de sociolingüística catalana: 2015: 25 : Implantació de la normativa lingüística