La contribución de los métodos de aprendizaje automático no supervisado al diseño de métodos para la clasificación textual según el grado de especialización

Main Article Content

Sergio Rodríguez-Tapia
Julio Camacho-Cañamón
La contribució dels mètodes d’aprenentatge automàtic no supervisat al disseny de mètodes per a la classificació textual segons el grau d’especialització. Les teories terminològiques modernes es basen en la hipòtesi que existeix un grau d’especialització textual, que depèn de factors diversos, tant lingüístics com extralingüístics. Aquest article té per objectiu mesurar la utilitat dels algoritmes d’aprenentatge automàtic no supervisat (en concret, l’algorisme simple k-mitjans) per classificar textos segons el grau d’especialització. Per això, s’usa com a font una base de dades amb informació intra i extratextual i es comparen els resultats amb les etiquetes de classe assignades prèviament mitjançant un mètode numèric de classificació. Els resultats obtinguts suggereixen l’existència del grau i demostren la presència de patrons particulars que se situen en els límits entre classes, la qual cosa revela l’existència de límits difusos i problemes en el mètode plantejat.

Article Details

Com citar
Rodríguez-Tapia, Sergio; and Camacho-Cañamón, Julio. “La contribución de los métodos de aprendizaje automático no supervisado al diseño de métodos para la clasificación textual según el grado de especialización”. Sintagma: revista de lingüística, vol.VOL 30, pp. 131-49, doi:10.21001/sintagma.2018.30.08.