La contribución de los métodos de aprendizaje automático no supervisado al diseño de métodos para la clasificación textual según el grado de especialización
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Sergio Rodríguez-Tapia
Julio Camacho-Cañamón
La contribució dels mètodes d’aprenentatge automàtic no supervisat al disseny de mètodes per a la classificació textual segons el grau d’especialització. Les teories terminològiques modernes es basen en la hipòtesi que existeix un grau d’especialització textual, que depèn de factors diversos, tant lingüístics com extralingüístics. Aquest article té per objectiu mesurar la utilitat dels algoritmes d’aprenentatge automàtic no supervisat (en concret, l’algorisme simple k-mitjans) per classificar textos segons el grau d’especialització. Per això, s’usa com a font una base de dades amb informació intra i extratextual i es comparen els resultats amb les etiquetes de classe assignades prèviament mitjançant un mètode numèric de classificació. Els resultats obtinguts suggereixen l’existència del grau i demostren la presència de patrons particulars que se situen en els límits entre classes, la qual cosa revela l’existència de límits difusos i problemes en el mètode plantejat.
Article Details
How to Cite
Rodríguez-Tapia, Sergio; and Camacho-Cañamón, Julio. “La contribución de los métodos de aprendizaje automático no supervisado al diseño de métodos para la clasificación textual según el grado de especialización”. Sintagma: revista de lingüística, vol.VOL 30, pp. 131-49, doi:10.21001/sintagma.2018.30.08.
Rights
Copyright
In submitting an article to Sintagma, authors keeps the publishing rights and accept the terms and conditions specified under Creative Commons by 3.0 license.
Articles published in this journal are protected, except otherwise indicated, by a Creative Commons license 3.0 Spain. They may be copied, distributed, publically communicated or included in derived works as long as the credits of the work are acknowledged (authorship, name of journal and publishing institution) in the manner specified by the authors or by the journal.