‘That’s how you make the most out of a stay’: Positionings within, and perspectives on, the truly intercultural experience during study abroad
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Lídia Gallego-Balsà
‘Això sí que és aprofitar una estada’: Posicionaments i perspectives sobre com fer una estada a l’estranger verdaderament intercultural. Tradicionalment, una estada a l’estranger es percep com a una oportunitat de millorar el coneixement en una llengua estrangera en submergir-se en la cultura d’aquell país. Tanmateix, no tots els estudiants se submergeixen en la cultura d’acollida de la mateixa manera. Aquest estudi, dut a terme en una universitat catalana, compara el posicionament de professors de llengua i estudiants internacionals respecte a com fer que l’estada a l’estranger sigui verdaderament intercultural i la importància d’aprenendre les llengües locals. L’anàlisi ens aporta dos resultats principals. D’una banda, els professors de llengua legitimen l’experiència d’immersió total en la cultura local, ja que consideren que així s’assoleix un nivell de competència més elevat en la llengua estrangera. La seva visió, lògica des de la perspectiva de professors de llengua, contrasta amb la dels estudiants, els quals tendeixen a interactuar principalment amb altres estudiants internacionals a causa de la manca d’oportunitats que tenen d’entrar en xarxes socials locals.
Article Details
Com citar
Gallego-Balsà, Lídia. “‘That’s how you make the most out of a stay’: Positionings within, and perspectives on, the truly intercultural experience during study abroad”. Sintagma: revista de lingüística, vol.VOL 30, pp. 7-21, doi:10.21001/sintagma.2018.30.01.
Drets
Drets d'autor
L'autor que publica un article a Sintagma manté els drets de publicació de la seva obra i accepta les condicions de llicència d'explotació de Creative Commons by 3.0
Els articles publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista