‘That’s how you make the most out of a stay’: Positionings within, and perspectives on, the truly intercultural experience during study abroad
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Lídia Gallego-Balsà
‘Això sí que és aprofitar una estada’: Posicionaments i perspectives sobre com fer una estada a l’estranger verdaderament intercultural. Tradicionalment, una estada a l’estranger es percep com a una oportunitat de millorar el coneixement en una llengua estrangera en submergir-se en la cultura d’aquell país. Tanmateix, no tots els estudiants se submergeixen en la cultura d’acollida de la mateixa manera. Aquest estudi, dut a terme en una universitat catalana, compara el posicionament de professors de llengua i estudiants internacionals respecte a com fer que l’estada a l’estranger sigui verdaderament intercultural i la importància d’aprenendre les llengües locals. L’anàlisi ens aporta dos resultats principals. D’una banda, els professors de llengua legitimen l’experiència d’immersió total en la cultura local, ja que consideren que així s’assoleix un nivell de competència més elevat en la llengua estrangera. La seva visió, lògica des de la perspectiva de professors de llengua, contrasta amb la dels estudiants, els quals tendeixen a interactuar principalment amb altres estudiants internacionals a causa de la manca d’oportunitats que tenen d’entrar en xarxes socials locals.
Article Details
How to Cite
Gallego-Balsà, Lídia. “‘That’s how you make the most out of a stay’: Positionings within, and perspectives on, the truly intercultural experience during study abroad”. Sintagma: revista de lingüística, vol.VOL 30, pp. 7-21, doi:10.21001/sintagma.2018.30.01.
Rights
Copyright
In submitting an article to Sintagma, authors keeps the publishing rights and accept the terms and conditions specified under Creative Commons by 3.0 license.
Articles published in this journal are protected, except otherwise indicated, by a Creative Commons license 3.0 Spain. They may be copied, distributed, publically communicated or included in derived works as long as the credits of the work are acknowledged (authorship, name of journal and publishing institution) in the manner specified by the authors or by the journal.