Aprendre ensenyant. Poden aprendre els docents ensenyant els seus alumnes? Quines evidències en tenim?
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
David Duran Gisbert
L'article revisa les investigacions que permeten fer una primera aproximació a un marc explicatiu que ajuda a entendre la potencialitat d'aprenentatge de l'activitat d'ensenyar per a qui la fa. Els resultats apunten que, com més complexa és l'activitat d'ensenyar, més oportunitats tenim d'aprendre ensenyant. El sol fet de pensar que ensenyarem als altres el que estem aprenent (encara que no ho fem) ens ofereix més oportunitats d'aprendre, que aprendre per a un mateix. L'aprenentatge s'incrementa si, a més, ho expliquem als altres. I més encara si l'explicació és bidireccional i els aprenents interactuen amb l'ensenyant, i li ofereixen oportunitats de construir el coneixement. Disposar d'un marc explicatiu d'aprendre ensenyant pot contribuir a desenvolupar una concepció d'ensenyar i aprendre més d'acord amb la societat delconeixement (en la qual tothom haurà d'ensenyar i aprendre al llarg de la vida) i a la incorporació de pràctiques que ofereixen oportunitats als estudiants d'aprendre ensenyant els seus companys i de promoure actuacions docents perquè els mateixos professors també aprenguin ensenyant els seus estudiants.
Article Details
Com citar
Duran Gisbert, David. “Aprendre ensenyant. Poden aprendre els docents ensenyant els seus alumnes? Quines evidències en tenim?”. Revista Catalana de Pedagogia, vol.VOL 11, pp. 79-106, https://raco.cat/index.php/RevistaPedagogia/article/view/322380.