Arquitectura per a cines al Camp d’Elx (I). Els projectes d’Antonio Serrano Peral.
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L’objectiu d’aquest treball és aproximar-nos a una forma molt particular de la tipologia arquitectònica al servei del cinematògraf durant l’etapa de major expansió d’aquest. Gràcies a dos arquitectes formats a les escoles de Madrid i Barcelona, Antonio Serrano Peral i Santiago Pérez Aracil, el cine va arribar fins a les zones rurals en vies de desenvolupament al voltant d’una ciutat com Elx, que creixia a la vegada que avançava el segle XX. En la primera part l’estudi, ens centrarem en la tasca que va fer el primer d’ells a través de projectes adequats a l’entorn on es construirien els edificis. La proliferació de cines a les pedanies d’Elx amb més població ens mostra fins a quin punt era un hàbit arrelat, que no necessitava façanes i formes atraients per als espectadors, fet que va perjudicar la pervivència d’aquesta mena de patrimoni.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- José F. Cámara Sempere, Reptes i certeses d'un festival que fa 40 anys. Evolució dels Festibal Internacional de Cinema Independent d'Elx , Rella, La: Núm. 30 (2017)
- José F. Càmara Sempere, Cent anys s'El Salón Moderno: el primer local permanent per a cine a Elx , Rella, La: Núm. 28 (2015)
- José F. Càmara Sempere, Per un nou catàleg de béns protegibles a Elx , Rella, La: Núm. 26 (2013)