La presencia de Felip Pedrell en el proyecto fundacional de la Sociedad Internacional de Musicología (1899)
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
Francesc Bonastre i Bertran
Universitat Autònoma de Barcelona
En 1899, los profesores Oskar Fleischer (1856-1933) y Max Seiffert (1868-1948) fundaron la primera sociedad internacional de musicología en Berlín y solicitaron a Felip Pedrell su participación en el nuevo proyecto científico. La propuesta incluía la creación de una sección de la Sociedad Internacional de Musicología en Madrid (que no llegó a ver la luz) y la edición de obras y artículos de investigación musicológica, que cristalizaron en diversas publicaciones de Pedrell en medios alemanes: la Opera Omnia de Tomás Luis de Victoria (Breitkopf und Härtel, 1902-1911) y los artículos en Sammelbände der Internationalen Musik-Gesellschaft (1900-1910), en la quinta edición del Musik-Lexicon de Hugo Riemann (1903) y en Riemann-Festchrift (1909).
Article Details
Cómo citar
Bonastre i Bertran, Francesc. «La presencia de Felip Pedrell en el proyecto fundacional de la Sociedad Internacional de Musicología (1899)». Recerca Musicològica, n.º 20-21, pp. 171-93, https://raco.cat/index.php/RecercaMusicologica/article/view/292609.
Derechos
Derechos de autor
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents: Els autors conserven els drets d’autoria. Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca. Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista. S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).Artículos más leídos del mismo autor/a
- Francesc Bonastre i Bertran, Recepción de la música de Georg Friedrich Händel en la Barcelona del siglo xix , Recerca Musicològica: Núm. 20-21 (2013)