Barcelona, 1938 : una ciutat ocupada musicalment. Ponència llegida al Congrés Barcelona, 1938. Capital de tres governs. Política i cultura, organitzat per la Fundació Pi i Sunyer
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Cèsar Calmell i Piguillem
The author of this article provides a detailed explanation of the unusual vision of a disillusioned Barcelona enveloped in a sense of loss, seized at the end of the civil war and, curiously, dragged to a tremendous cultural prosperity in the field of music, implemented by the authorities of the Republic in the spring of 1938. It was «/…/a constructed story /…/ ignoring the harsh reality experienced on the front line», with the aim of redirecting the public towards reality and of maintaining a cultural space. The renewed brilliance of the operatic repertoire (only in Russian, French and Spanish —no German or Italian), like the creation on 8th April 1938, of the Orquesta Nacional de Conciertos, were the key elements needed to carry out the project, in which the secular and open character of the Catalan music culture disintegrated.
Article Details
How to Cite
Calmell i Piguillem, Cèsar. “Barcelona, 1938 : una ciutat ocupada musicalment. Ponència llegida al Congrés Barcelona, 1938. Capital de tres governs. Política i cultura, organitzat per la Fundació Pi i Sunyer”. Recerca Musicològica, no. 17, pp. 323-44, https://raco.cat/index.php/RecercaMusicologica/article/view/164522.
Rights
Copyright
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents: Els autors conserven els drets d’autoria. Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca. Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista. S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).Most read articles by the same author(s)
- Cèsar Calmell i Piguillem, Un ideari per a la música del nou-cents , Recerca Musicològica: 2004: Núm.: 14-15
- Cèsar Calmell i Piguillem, Pedrell, compositor i musicòleg , Recerca Musicològica: 2004: Núm.: 14-15
- Cèsar Calmell i Piguillem, La cançó a l’obra d’Apel·les Mestres , Recerca Musicològica: 2006: Núm.: 16