La cançó a l’obra d’Apel·les Mestres
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Cèsar Calmell i Piguillem
A study of the song repertory of Apel·les Mestres (1854-1936), in relation to the aesthetic, social and musical ideas of the period. The author analyses the rich personality of Mestres as a poet, sketch artist and musician and shows the naturalist option of his study subject, which is in keeping with the aesthetics of the second half of the 19th century. A significant section of the article reveals his contact with the best composers (including Pedrell, Granados, Millet, Vives, etc.) and contemporaneous singers (especially Conxita Badia, Mercè Plantada and Emili Vendrell), who were part of his most immediate artistic environment. The article ends with a very careful classification of Mestres’ song works.
Article Details
Com citar
Calmell i Piguillem, Cèsar. “La cançó a l’obra d’Apel·les Mestres”. Recerca Musicològica, no. 16, pp. 149-76, https://raco.cat/index.php/RecercaMusicologica/article/view/139174.
Drets
Drets d'autor
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents: Els autors conserven els drets d’autoria. Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca. Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista. S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).Articles més llegits del mateix autor/a
- Cèsar Calmell i Piguillem, Barcelona, 1938 : una ciutat ocupada musicalment. Ponència llegida al Congrés Barcelona, 1938. Capital de tres governs. Política i cultura, organitzat per la Fundació Pi i Sunyer , Recerca Musicològica: 2007: Núm.: 17-18
- Cèsar Calmell i Piguillem, Un ideari per a la música del nou-cents , Recerca Musicològica: 2004: Núm.: 14-15
- Cèsar Calmell i Piguillem, Pedrell, compositor i musicòleg , Recerca Musicològica: 2004: Núm.: 14-15