Cartes de Felip Pedrell conservades al Museu de les Arts Escèniques de Barcelona
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Begoña López
Instituto del Teatro. Escuela Superior de Arte Dramático
Marcos Jesús Bertran fou un escriptor, musicòleg i crític musical que es distingí per les seves col·laboracions en diversos mitjans periodístics, com ara La Vanguardia i El Día Gráfico. Fou fundador i conservador del Museu del Teatre de Barcelona i publicà novel·les, llibrets de comèdies musicals, com ara Barnum, i diversos treballs d’art dramàtic. El seu caràcter emprenedor el dugué a organitzar, a Barcelona, el III Congrés Internacional de Teatre l’any 1929, en què publicà l’article «Una coreografía olvidada», on descrivia la bufonada o festa oferta a la Ciutat Comtal en honor a Felip V, en ocasió del seu matrimoni amb Maria Lluïsa Gabriela de Saboia el 1702. També publicà els títols El Gran Teatre del Liceu de Barcelona (1837-1930) i Los Maestros Cantores de Nuremberg, reflex aquest últim de la seva adscripció als corrents wagnerians. Les cartes que es conserven en el MAE (Museu de les Arts Escèniques) de Barcelona reflecteixen la bona relació, la confiança i el tracte quotidià que mantenia amb Felip Pedrell.
Article Details
Com citar
López, Begoña. “Cartes de Felip Pedrell conservades al Museu de les Arts Escèniques de Barcelona”. Recerca Musicològica, no. 20-21, pp. 269-76, https://raco.cat/index.php/RecercaMusicologica/article/view/292612.
Drets
Drets d'autor
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents: Els autors conserven els drets d’autoria. Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca. Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista. S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).Articles més llegits del mateix autor/a
- Begoña López, L’activitat concertística d’Isaac Albéniz a Barcelona (1874-1895). Aportació documental i estudi , Recerca Musicològica: 2007: Núm.: 17-18