La presència de Felip Pedrell en el projecte fundacional de la Societat Internacional de Musicologia (1899)
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Francesc Bonastre i Bertran
Universitat Autònoma de Barcelona
L’any 1899, els professors Oskar Fleischer (1856-1933) i Max Seiffert (1868-1948) fundaren la primera societat internacional de musicologia a Berlín i sol·licitaren a Felip Pedrell que participés en el nou projecte científic. La proposta incloïa la creació d’una secció de la Societat Internacional de Musicologia a Madrid (que no arribà a constituir-se) i l’edició d’obres i articles d’investigació musicològica, que cristal·litzaren en diverses publicacions de Pedrell en els mitjans alemanys de l’època: les Opera Omnia de Tomás Luis de Victoria (Breitkopf und Härtel, 1902-1911) i els articles a la Sammelbände der Internationalen Musikgesellschaft (1900-1910), a la cinquena Musiklexicon d’Hugo Riemann (1903) i al Riemann-Festchrift (1909).
Article Details
Com citar
Bonastre i Bertran, Francesc. “La presència de Felip Pedrell en el projecte fundacional de la Societat Internacional de Musicologia (1899)”. Recerca Musicològica, no. 20-21, pp. 171-93, https://raco.cat/index.php/RecercaMusicologica/article/view/292609.
Drets
Drets d'autor
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents: Els autors conserven els drets d’autoria. Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca. Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista. S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).Articles més llegits del mateix autor/a
- Francesc Bonastre i Bertran, Recepció de la música de Georg Friedrich Händel a la Barcelona del segle XIX , Recerca Musicològica: Núm. 20-21 (2013)