Model de gestió de documents docents en un centre universitari, basat en hipervincles
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Francisco Antonio Ocaña Lara
Universidad de Granada
Ana Isabel del Moral García
Universidad de Granada
Els documents d'informació docent (guies docents, temaris, normes, etc.) constitueixen un recurs imprescindible en l'ensenyament superior, especialment per als alumnes. La seva rellevància s'ha accentuat aquests últims anys, d'una banda, amb l'engegada de l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES), que ha rellançat la necessitat de fonts d'informació docent, i, de l'altra, amb la difusió de l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), que ha facilitat l'accés a aquestes fonts. Per aquest motiu, la gestió d'aquests documents actualment constitueix un dels procediments clau en l'organització de la docència de centres universitaris. L'objectiu d'aquest article és presentar un nou model de gestió de documents docents en relació amb el centre incorporat per mitjà del desenvolupament d'un programari: SGD2F2. Aquest model mira de solucionar els inconvenients que s'evidencien en el model de gestió de documents docents utilitzat habitualment als centres. Encara que aquesta proposta ha estat desenvolupada en l'àmbit d'una facultat concreta, podria ser aplicada, amb algunes modificacions, a qualsevol centre o òrgan universitari de gestió de docència.
Paraules clau
EEES, ensenyament superior, document docent, HTML, metadades, sistema de gestió documental, TIC, web
Article Details
Com citar
Ocaña Lara, Francisco Antonio; and del Moral García, Ana Isabel. “Model de gestió de documents docents en un centre universitari, basat en hipervincles”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 9, no. 2, pp. pág. 130-147 | p. 311, doi:10.7238/rusc.v9i2.1332.
Biografies de l'autor/a