Ús de bibliografia i plagi acadèmic entre els estudiants universitaris

Main Article Content

Txema Egaña

Aquest treball vol entendre més bé el plagi acadèmic entre estudiants universitaris i com fan referència a la informació que citen. També analitza l'ús que fan de la bibliografia i descriu com cerquen la informació acadèmica que necessiten. La investigació es va fer a la Universitat de Mondragon, on van participar 140 estudiants de la llicenciatura de Comunicació Audiovisual del curs 2007-2008 i 22 dels seus professors. Les dades quantitatives van ser recollides mitjançant dos qüestionaris, un per als alumnes i un altre per a recollir l'opinió dels professors (sobre com cerquen informació els seus alumnes). Les dades qualitatives es van recollir de cinc grups de discussió. Els resultats mostren que els estudiants tenen dificultats per a cercar la informació acadèmica que necessiten, que cercant informació són menys competents del que ells es pensen, que només fan servir el cercador Google, que no cerquen informació en anglès i que cerquen informació d'una manera no lineal ni planificada.

 

Paraules clau
cerca d'informació, alfabetització en informació, alfabetització digital, estudiants universitaris, internet

Article Details

Com citar
Egaña, Txema. “Ús de bibliografia i plagi acadèmic entre els estudiants universitaris”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 9, no. 2, pp. pág. 18-30 | p. 200, doi:10.7238/rusc.v9i2.1209.