Indicadors de qualitat pedagògica per al disseny d’un curs en línia massiu i obert d’actualització docent
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Article Details
Lorena Aleman de la Garza, Coordinadora de Projectes Especials i Educació Contínua, Institut Tecnològic i d’Estudis Superiors de Monterrey (ITESM)
Candidata a doctora en el programa del doctorat d’Educació i TIC (e-learning) de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Amb estudis de màster d’Administració d’institucions educatives per l’Institut Tecnològic i d’Estudis Superiors de Monterrey (ITESM), amb menció honorífica d’excel·lència. Llicenciada en Administració d’Empreses per la Universitat TecMilenio, amb menció honorífica d’excel·lència. Ha treballat com a professora de postgrau a l’Escola de Graduats en Educació (EGE) de l’ITESM en el màster d’Administració d’institucions educatives, màster d’Educació i mestratge en tecnologia educativa. Membre de la Càtedra de Recerca L’Escola com a Organització de Coneixement. Responsable tècnica en projectes de recerca educativa CONACYT. Coordinadora de programes d’extensió i projectes especials, en els quals destaquen el Programa de Formació Docent d’Educació Mitjana Superior (PROFORDEMS) i el curs d’especialització Nou Perfil Docent.
Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey (ITESM)
Avda. Eugenio Garza Sada, 2501 Sur
Edificio CEDES, piso SS1
64849 Monterrey (Nuevo León)
MéxicoTeresa Sancho Vinuesa, Professora de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), investigadora de l’IN3
Vicerectora de Recerca i Innovació a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Doctora en Enginyeria Electrònica, té estudis de llicenciatura en Matemàtiques. És la investigadora principal del grup de R+D+I CIMANET (Ciències i Matemàtiques en Xarxa) de la UOC. Ha desenvolupat la seva tasca docent en l’àmbit de l’anàlisi numèrica i la teoria de probabilitats i processos estocàstics a l’Escola d’Enginyeria i Arquitectura La Salle. Ha estat membre de l’equip pedagògic i editorial de TEXTO i ha coordinat l’Àrea de Matemàtiques dels estudis d’Informàtica a la UOC. Ha estat coordinadora acadèmica i directora del programa de doctorat de Societat de la Informació i el Coneixement d’aquesta universitat. Actualment és responsable de les assignatures de matemàtiques de l’Enginyeria Tècnica en Telecomunicacions. Ha estat investigadora del programa de recerca interdisciplinari sobre la societat de la informació a Catalunya (Projecte Internet) codirigit per Manuel Castells i Imma Tubella; en aquest marc ha dirigit un estudi sobre les transformacions de les universitats catalanes mitjançant l’anàlisi de l’ús d’internet. Actualment, ha reprès l’activitat en l’àmbit de l’aprenentatge de les matemàtiques per a les enginyeries mitjançant la xarxa.
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Rambla del Poblenou, 156
08018 Barcelona
Espanya
Marcela Georgina Gomez Zermeño, Professora-investigadora, directora del Centre de Recerca en Educació, Institut Tecnològic i d’Estudis Superiors de Monterrey (ITESM)
Doctora en Innovació Educativa per l’Escola de Graduats en Educació de l’Institut Tecnològic i d’Estudis Superiors de Monterrey (ITESM). Amb estudis de màster de Ciències de l’enginyeria en tecnologies informàtiques i de comunicacions. INT-CITCOM, Estudis Superiors de France Télécoms. Llicenciatura en Sistemes Computacionals i Administratius per l’ITESM. Professora titular de l’Escola de Graduats en Educació de l’ITESM en els programes de màster d’Educació, màster de Tecnologia Educativa i doctorat en Innovació Educativa. Membre de les càtedres en recerca L’Escola com a Organització de Coneixement, Innovació en Tecnologia i Educació, i del Consell Mexicà de Recerca Educativa (COMIE). Responsable tècnica en projectes de recerca educativa CONACYT i programa ALFA de la Comissió Europea. Forma part del Sistema Nacional d’Investigadors (SNI) Nivell 1.
Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey (ITESM)
Avda. Eugenio Garza Sada, 2501 Sur
Edificio CEDES, piso SS1
64849 Monterrey (Nuevo León)
México