Aprenent mitjançant la comparació amb la Wikipedia: la seva importància en l'aprenentatge dels estudiants

Main Article Content

Antoni Meseguer-Artola

L'objectiu principal d'aquest treball de recerca és descriure i avaluar una tècnica d'aprenentatge que fa servir activament la Wikipedia, en el marc d'una assignatura d'Estadística d'un màster en línia. Aquesta tècnica es fonamenta en la comparació entre el contingut de la Wikipedia i materials acadèmics d'aprenentatge estàndard. Definim aquesta tècnica com a «aprenentatge mitjançant la comparació». Amb la finalitat d'avaluar el rendiment d'aquesta tècnica d'aprenentatge, s'han recollit dades de diferents semestres acadèmics. Per mitjà d'unes quantes proves d'hipòtesi, es compara l'acompliment acadèmic dels estudiants que han seguit aquesta estratègia d'aprenentatge amb el dels que no l'han feta servir.

Durant el curs es pregunta als estudiants sobre la fiabilitat, l'actualització, la completesa i la utilitat de la Wikipedia, amb una escala Likert de 5 punts. Aquestes dades són utilitzades en aquest article per a analitzar la qualitat percebuda de la Wikipedia, per a cada concepte estadístic de l'assignatura, i per a descobrir la relació que té amb el rendiment acadèmic. Per a això, s'han fet servir estadística descriptiva, proves de dependència i contrastos de mitjanes.

 

Paraules clau
e-learning, ensenyament superior, Wikipedia, rendiment acadèmic, qualitat

Article Details

Com citar
Meseguer-Artola, Antoni. “Aprenent mitjançant la comparació amb la Wikipedia: la seva importància en l’aprenentatge dels estudiants”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 11, no. 2, pp. 57-69, doi:10.7238/rusc.v11i2.2042.
Biografia de l'autor/a

Antoni Meseguer-Artola, Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Antoni Meseguer Artola is an associate lecturer in Statistics, Mathematics and Game Theory at the Open University of Catalonia (UOC), Spain. He holds a doctorate in Economics and Business Sciences (1997) and a master’s degree in Economic Analysis, within the International Doctorate in Economic Analysis, both from the Autonomous University of Barcelona (UAB), Spain. Furthermore, he holds a bachelor’s degree in Mathematics from the University of Barcelona (1992), with a Major in Applied Mathematics.

Before joining the UOC, he was an assistant lecturer in Statistics and Mathematics in the Department of Economics and Economic History at the UAB (1992-1997). At the UOC, he has coordinated the Statistics and Mathematics area, and served as director of the bachelor’s degree programme in Work Sciences (2001-2006) and as dean of the Faculty of Economics and Business Sciences (2006-2010).

As a member of the IN3’s research group ONE, he contributes to the lines of research on price competition on the Internet, driving factors for e-commerce dissemination, consumer behaviour in virtual learning environments, and e-learning. In each of these lines, he has produced articles and conference papers. He is also the author of handbooks on Mathematics and Statistics.