Aprenentatge cooperatiu en l'ensenyament superior: diferències en la percepció de la contribució al grup
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest document analitza l'aprenentatge cooperatiu en un grup de treball en el qual s'utilitza metodologia de l'aprenentatge basat en problemes. A més, s'avalua si la percepció que cada component del grup té de la seva aportació a l'aprenentatge cooperatiu és major o menor que la percebuda pels seus companys. S'analitzen diferents aspectes de la feina feta dins el grup, com ara l'esforç efectiu realitzat, la participació, l'organització del grup, la cohesió, la comunicació i la percepció global de la implicació en la feina i l'aprenentatge cooperatiu. S'observa que els estudiants perceben que la seva aportació és major que la percebuda pels seus companys, encara que trobem lleugeres diferències segons els aspectes analitzats.
Article Details
Francisco Jareño, Universitat de Castella - la Manxa
Francisco Jareño is a university lecturer and carries out his research in the area of Finance, specifically in the study of the term structure of interest rates and volatilities. Moreover, he participates in several teaching and educational research innovation projects on evaluation techniques and teaching methodologies.
Juan José Jiménez, Universitat de Castella - la Manxa
Juan J. Jiménez is a senior lecturer in the area of Business Organisation, and his line of research focuses on entrepreneurship, business results, and entrepreneurial training, as well as the transfer of new teaching methodology.
M. Gabriela Lagos, Universitat de Castella - la Manxa
M. Gabriela Lagos is a university lecturer and specialist in business taxation. She participates in several projects on the impact of taxation on the creation of companies, as well as others dealing with problem-based learning (PBL) as a teaching method.