Professionalització docent a la universitat: implicacions des de la formació

Main Article Content

José Tejada Fernández

Tot i que el tema de la professionalització docent com a camp d’estudi de la pedagogia no és nou, sí que és rellevant el fet de considerar-lo en el context formatiu actual, i ho és des de diferents punts de vista: 1) des de la triple perspectiva de la integració dels sistemes d’aprenentatge formal, no formal i informal; 2) des de la consideració de l’aprenentatge al llarg de la vida; 3) des de la lògica de la formació basada en competències, en la qual es dóna importància a la formació inicial i contínua, i que té un enfocament de desenvolupament socioprofesional.

En aquest article, després d’aquesta triple consideració, pretenem caracteritzar mínimament com és avui dia la professionalització docent i el desenvolupament professional, per a centrar l’atenció en el professor des d’una perspectiva professional. Finalment, s’analitzen algunes implicacions d’aquest plantejament sobre la formació dels formadors en l’ensenyament superior.

Paraules clau
professionalització, desenvolupament professional, aprenentatge permanent, formació per competències, formació de formadors, ensenyament superior

Article Details

Com citar
Tejada Fernández, José. “Professionalització docent a la universitat: implicacions des de la formació”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 10, no. 1, pp. 170-184 | 345, doi:10.7238/rusc.v10i1.1471.
Biografia de l'autor/a

José Tejada Fernández, Universitat Autònoma de Barcelona

Catedrático de Didáctica y Organización Escolar.

Departamento de Pedagogia Aplicada UAB

Director del Grupo Investigación CIFO