Cap a un itinerari d'aprenentatge sòlid per al teleformador: la proposta del programa EVA

Main Article Content

Jonathan Ponce de Haro
Diego Aguilar Cuenca
Francisco J. García Aguilera
Ainhoa Otamendi Herrera

La situació socioeconòmica actual és una invitació que no es pot rebutjar a la cerca de noves vies per a l'obtenció de l'èxit. La formació dels treballadors i amb això l'augment del seu nivell d'ocupabilitat continua essent un factor imprescindible per al desenvolupament d'habilitats i competències professionals. Davant de l'evolució tecnològica i la seva incursió en les noves eines d'aprenentatge, es fa necessari el paper d'un guia, allunyat del rol docent tal com el coneixem, i que s'acosti a les persones per comprendre les necessitats i dificultats que tenen. És necessari fer un esforç important per a motivar, orientar i, en definitiva, perquè els estudiants siguin els protagonistes del seu propi aprenentatge. El paper del teletutor adquireix gran rellevància, ja que la societat sembla evolucionar cap a sistemes de formació e-learning, blended-learning, etc., en què l'eix de l'aprenentatge té com a punt de referència l'estudiant.

 

Per tant, és necessari entreveure les necessitats socioeducatives reals, i contextualitzar eines que ja existeixen i altres de més noves, al ritme real d'aprenentatge, comptant amb professionals que aportin un valor afegit a la seva intervenció com a tutors.
Paraules clau
e-learning, teleformador, motivación, competencias profesionales, aprendizaje significativo, aprendizaje permanente, itinerarios formativos, metodología didáctica

Article Details

Com citar
Ponce de Haro, Jonathan et al. “Cap a un itinerari d’aprenentatge sòlid per al teleformador: la proposta del programa EVA”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 7, no. 1, https://raco.cat/index.php/RUSC/article/view/225684.