Cap a un itinerari d'aprenentatge sòlid per al teleformador: la proposta del programa EVA
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La situació socioeconòmica actual és una invitació que no es pot rebutjar a la cerca de noves vies per a l'obtenció de l'èxit. La formació dels treballadors i amb això l'augment del seu nivell d'ocupabilitat continua essent un factor imprescindible per al desenvolupament d'habilitats i competències professionals. Davant de l'evolució tecnològica i la seva incursió en les noves eines d'aprenentatge, es fa necessari el paper d'un guia, allunyat del rol docent tal com el coneixem, i que s'acosti a les persones per comprendre les necessitats i dificultats que tenen. És necessari fer un esforç important per a motivar, orientar i, en definitiva, perquè els estudiants siguin els protagonistes del seu propi aprenentatge. El paper del teletutor adquireix gran rellevància, ja que la societat sembla evolucionar cap a sistemes de formació e-learning, blended-learning, etc., en què l'eix de l'aprenentatge té com a punt de referència l'estudiant.
Per tant, és necessari entreveure les necessitats socioeducatives reals, i contextualitzar eines que ja existeixen i altres de més noves, al ritme real d'aprenentatge, comptant amb professionals que aportin un valor afegit a la seva intervenció com a tutors.