Creant comunitats de pràctica i coneixement a la Universitat: una experiència de treball entre les universitats de llengua catalana

Main Article Content

Zoia Bozu
Francesc Imbernón
En la societat actual, l'educació i la formació a través de comunitats de pràctica, virtuals o presencials, es converteix en una pràctica habitual que, amb més o menys fortuna, està essent experimentada en diferents àmbits formatius (a la universitat, a l'empresa, en el sistema escolar, en l'educació no formal, etc.). Partint de la idea que la missió de la universitat al començament del segle XXI continua essent la difusió del coneixement científic, considerem que la creació de comunitats de pràctica és un repte necessari que han d'assumir tots els professionals de l'educació i la formació, ja que a través d'elles es pot, per una part, transferir i generar nou coneixement i per una altra, aconseguir millors pràctiques en el camp de la investigació i la docència. Tot aquest plantejament ens permet avalar la necessitat de desenvolupar un treball que tingui com a finalitat la conformació d'una comunitat de pràctica entre professors universitaris, novells o experimentats.

Article Details

Com citar
Bozu, Zoia; and Imbernón, Francesc. “Creant comunitats de pràctica i coneixement a la Universitat: una experiència de treball entre les universitats de llengua catalana”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 6, no. 1, https://raco.cat/index.php/RUSC/article/view/129746.