La implementació de tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement per a millorar el nivell de comprensió lectora en llengua catalana
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquesta nota presenta els resultats d’una recerca centrada en la llengua catalana i la millora del nivell de comprensió lectora a través de la implementació de les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC). S’ha escollit aplicar la plataforma digital educativa Snappet per treballar la lectura i la comprensió als grups de 3r, 4t, 5è i 6è d’educació primària de l’escola La Floresta. Els subjectes han estat avaluats mitjançant la prova pretest i posttest d’avaluació de la comprensió lectora (Català et al., 1996) segons el seu nivell d’aprenentatge, eludint el curs que estan duent a terme segons la seva edat biològica. La investigació s’ha emmarcat dins el paradigma positivista amb la intenció d’explicar els fenòmens d’una realitat concreta (Bisquerra Alzina et al., 2009). Els resultats han demostrat que dos terços de l’alumnat ha millorat d’un a quatre graus el nivell de comprensió lectora, i que les mitjanes grupals han assolit resultats positius i han arribat al grau de normalitat. Es pot concloure que la plataforma digital educativa Snappet i les TAC són un recurs educatiu pel qual el professorat posa la tecnologia al servei de l’alumnat amb l’objectiu de facilitar l’aprenentatge d’una llengua i accedir al coneixement.
Article Details
(c) Revista de Llengua i Dret, 2024