La competència lingüística i comunicativa dels futurs mestres: resultats de la primera prova diagnòstica de català a l’alumnat de nou accés de cinc facultats d’Educació de Catalunya

Main Article Content

Esteve Valls
Sònia Prats
Jordi de Bofarull
Montserrat Fullola
Eva Julien
Rebeca García-Rueda
Laura Riera

Aquest treball analitza els resultats d’administrar, per primera vegada, una prova diagnòstica comuna de català a un miler d’alumnes de primer curs dels graus en Educació Infantil, Educació Primària i doble grau en Educació Infantil i Educació Primària de cinc facultats d’Educació de Catalunya. Els resultats mostren que més de la meitat dels estudiants, malgrat haver superat la Prova d’Aptitud Personal que regula l’accés a aquests estudis, se situen en un nivell global del MECR inferior al C1 que tenen acreditat des de quart d’ESO, i que això es deu sobretot als dèficits en el domini dels aspectes ortogràfics i gramaticals de la llengua. Arran d’aquesta constatació, es fan diferents propostes d’actuació en els àmbits de la política lingüística educativa, en general, i de la selecció i la formació del futur professorat, en particular, entre les quals destaca la necessitat de replantejar-se l’acreditació automàtica del nivell C1 de català al final de l’educació secundària obligatòria.

Paraules clau
competència lingüística i comunicativa, educació infantil, educació primària, sociolingüística educativa, prova diagnòstica de català, formació inicial de mestres, política lingüística educativa, formació del professorat

Article Details

Com citar
Valls, Esteve et al. “La competència lingüística i comunicativa dels futurs mestres: resultats de la primera prova diagnòstica de català a l’alumnat de nou accés de cinc facultats d’Educació de Catalunya”. Revista de Llengua i Dret, no. 81, pp. 189-12, https://raco.cat/index.php/RLD/article/view/430579.