Gestió de les llengües en entorns educatius multilingües: una perspectiva valenciana

Main Article Content

Josep Maria Baldaquí Escandell
Vicent Pascual Granell
D'ençà del 2018, el model lingüístic educatiu valencià és el que figura a la Llei 4/2018 de plurilingüisme. L'objectiu del nostre treball és, en primer lloc, a partir de l'anàlisi de la greu situació del valencià/català (d'ara en avant valencià) en la societat i en el sistema educatiu, constatar la inadequació de la Llei per a assolir els objectius que es proposa. Tot seguit plantejar un model alternatiu tot actualitzant, concretant i ampliant el que proposava l'Informe presentat per les Unitats per a l'Educació Multilingüe (d'ara en avant UEM) de les universitats d'Alacant, Castelló i València a l'administració educativa valenciana, i desenvolupar de manera succinta la gestió de les llengües a tots els nivells del sistema educatiu. Finalment, debatre amb una certa profunditat el tema polèmic de la separació o l'ús conjunt de les llengües com a opcions excloents o complementàries en la interacció didàctica.

Article Details

Com citar
Baldaquí Escandell, Josep Maria; and Pascual Granell, Vicent. “Gestió de les llengües en entorns educatius multilingües: una perspectiva valenciana”. Revista de Llengua i Dret, no. 75, pp. 64-84, doi:10.2436/rld.i75.2021.3588.
Biografies de l'autor/a

Josep Maria Baldaquí Escandell

Professor titular del Departament de Filologia Catalana a la Universitat d’Alacant.

Vicent Pascual Granell

Mestre, pedagog i escriptor, membre de l’Institut d’Estudis Catalans.