Nous aprenents xinesos adults de català a Catalunya: motivació, actitud i identitat en estudiants xinesos de postgrau
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En aquest article estudiem la motivació per aprendre català, les actituds cap a la situació lingüística catalana i la identitat de vint-i-cinc estudiants xinesos de postgrau a Catalunya, que aprenen el català com a llengua addicional, en un context acadèmic en què no estan obligats a aprendre’l. Per dur a terme l’estudi s’han recollit dades d’aquests estudiants a partir de qüestionaris i entrevistes en profunditat. Els resultats il·lustren que els estudiants xinesos de postgrau a Catalunya aprenen català per acabar els seus estudis, comunicar-se fluidament amb les persones que consideren importants i tenir una vida més fàcil a Catalunya o la Xina, la qual cosa implica millorar la seva entrada al mercat laboral i accedir, en alguns casos, a altres llengües romàniques properes al català a través dels coneixements que en tenen. En general tenen actituds positives cap a la llengua catalana, que creuen que cal protegir i revitalitzar sense deixar de banda, però, el castellà. Pel que fa a la identitat, tot i que hi ha algun cas en què un estudiant adopta una identitat catalana, la majoria dels participants mantenen, com a única, la identitat xinesa.
Article Details
Ruochen Ning
Doctoranda del Grup de Recerca en Aprenentatge i Ensenyament de Llengües (GR@EL) del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge de la Universitat Pompeu
Fabra.
Carme Bach
Profesora agregada Serra Húnter i investigadora del Grup de Recerca en Aprenentatge i Ensenyament de Llengües (GR@EL) del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge de la Universitat Pompeu Fabra.Articles més llegits del mateix autor/a
- Mireia Tomàs, Carme Bach, Sexe, gènere i planificació lingüística: el trencament de la CUP , Revista de Llengua i Dret: Núm. 67. Llengües i estatus. L’oficialitat importa?, juny de 2017
- Carme Bach, Elisenda Bernal, Percepció i realitat del (des)coneixement de la normativa de la llengua catalana en arribar a la universitat. Estudi sobre els alumnes de primer de traducció i de llengües aplicades a la UPF , Revista de Llengua i Dret: Núm. 64, desembre de 2015