L’aprenentatge servei a les universitats catòliques de l’Europa Central. Els casos de Polònia i Alemanya

Main Article Content

Christiane Hoth de Olano
Małgorzata Łysiak

L'aprenentatge servei (ApS) contribueix a l'ancoratge i l'expansió sistemàtica de les activitats de transferència de les universitats (Tercera Missió) i la cooperació amb socis comunitaris externs en l'ensenyament i més enllà. En conseqüència, l’ApS es considera la bala de plata de l'educació holística i s'implementa cada cop més a les institucions d'educació superior d'arreu del món, independentment de les disciplines. Aquest article il·lustra la importància de l'ApS com una de les estratègies per complir la Tercera Missió a les Universitats Catòliques de Lublin (KUL), Polònia, i d'Eichstätt-Ingolstadt (KUEI), Alemanya, i mostra les potencialitats d'aquest concepte en l'educació d’estudiants de Psicologia, Didàctica i Pedagogia. A partir d'exemples de bones pràctiques dels formats docents de les tres disciplines de la KUL i la KUEI es descriuen conceptes i models de l’ApS.

Paraules clau
aprenentatge servei, psicologia, didàctica, pedagogia

Article Details

Com citar
Hoth de Olano, Christiane; and Łysiak, Małgorzata. “L’aprenentatge servei a les universitats catòliques de l’Europa Central. Els casos de Polònia i Alemanya”. RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio, no. 17, doi:10.1344/RIDAS2024.17.2.