Un enfocament comunitari vivencial de l’aprenentatge servei de l’Epidemiologia Nutricional en la formació de nutricionistes

Main Article Content

Edgar Wilson Rojas
Alisson Hidalgo
Camila Salazar
Daniela Sigüenza

L'aprenentatge servei és una de les metodologies pedagògiques innovadores aplicada a l'aprenentatge d'Epidemiologia Nutricional a la carrera de Nutrició i Dietètica. En aquest estudi es descriu com es va fer servir la metodologia a les comunitats d'una parròquia rural, amb el suport de socis comunitaris. Aquest estudi es va fer durant un període acadèmic de formació professional. Un cop identificades i prioritzades les problemàtiques nutricionals es va plantejar alternatives d'intervenció, principalment relacionades amb estratègies educomunicatives. Amb aquesta metodologia d'aprenentatge es va treballar el pensament crític dels estudiants, les adaptacions de les intervencions nutricionals al context de les famílies, les intervencions integrals i interculturals, i les famílies més empoderades de la seva salut.

Paraules clau
aprenentatge servei, educació nutricional, nutrició, socis locals

Article Details

Com citar
Wilson Rojas , Edgar et al. “Un enfocament comunitari vivencial de l’aprenentatge servei de l’Epidemiologia Nutricional en la formació de nutricionistes”. RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio, no. 17, doi:10.1344/RIDAS2024.17.8.