Una cistella, un somriure. Educació en valors en l’àmbit educatiu no formal a través de l’aprenentatge servei
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Les activitats esportives constitueixen una de les fonts principals d'educació no formal. El nombre elevat de participants, així com la seva motivació, configuren un context idoni per poder aconseguir una educació integral. Per això cal un plantejament deliberat ja que l'esport no educa en si mateix. A l'escola esportiva La Fábrica de Valores de la Universidad de Castilla - La Mancha, dins del seu programa formatiu d'educació socioemocional, es va desenvolupar una experiència d'aprenentatge servei en què van participar 19 adolescents dels equips cadet masculí i femení. A partir d´una proposta per aconseguir fons per a la Fundació Khanimambo (Praia de Xai-Xai, Moçambic), l´objectiu va ser desenvolupar els valors de solidaritat, empatia, cooperació i responsabilitat mitjançant la metodologia d´aprenentatge servei. Com a resultats d'aquesta experiència es destaquen el sentiment de satisfacció personal que han tingut els participants ajudant els altres i el desenvolupament de l'empatia, la solidaritat i la cooperació. Se suggereix que algunes de les nombroses accions de voluntariat que es fan a les escoles i els clubs esportius es configuren seguint una metodologia d'aprenentatge servei per consolidar els aprenentatges de valors i actituds.
Article Details
(c) RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje-Servicio, 2022
Drets d'autor
L'autor/a que publica en aquesta revista està d'acord amb els termes següents:
- L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.
- Els textos es difondran amb la llicència Creative Commons Reconeixement 4.0 la qual permet compartir l’obra amb tercers, sempre que en reconeguin l’autoria, la publicació inicial en aquesta revista i les condicions de la llicència.