Hi ha «brots verds» en la situació de l’educació en el context postpandèmia?

Main Article Content

Marcel Ruiz-Mejías

L’actual context de pandèmia pel SARS-CoV-2 i el confinament de la societat deixa l’educació del nostre país en una situació complexa i suggeridora. A partir de les nombroses reflexions que s’han fet sobre aquest tema durant els últims mesos, en aquest article s’intenta analitzar, per una banda, en quin lloc queda el sistema educatiu en la situació de postpandèmia i, per l’altra, quins marcs teòrics poden ser útils per afrontar la seva transformació inevitable per a l’anomenada «nova normalitat». Un cop feta aquesta anàlisi i tenint presents un textos que s’adjunten, s’indiquen cinc reflexions sobre quins temes s’han considerat clau per acompanyar aquesta transformació. Finalment, es posa de relleu el possible nou paper de les escoles com a centres socials amb un pes més gran del procés educatiu en espais digitals, on es posa el treball docent en el centre de l’equació com a motor d’aquest canvi conjuntament amb una transformació social transversal per fer possible un sistema educatiu equitatiu i de qualitat.

Paraules clau
Sistema educatiu, Pandèmia, Transformació, Socioconstructivisme, Connectivisme, COVID-19

Article Details

Com citar
Ruiz-Mejías, Marcel. “Hi ha «brots verds» en la situació de l’educació en el context postpandèmia?”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 13, no. 2, pp. 1-9, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/374780.