A la deriva entre cartells de cinema: una narrativa personal sobre París
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
INTRODUCCIÓ. Les ciutats enquadrades des del cinema han construït una cultura visual amb la qual s’identifiquen els seus consumidors; imatges emblemàtiques que configuren una memòria col·lectiva. Però aquestes metròpolis només existeixen en la ficció. La realitat té poc o gens a veure amb aquestes visualitats. En aquesta investigació s’ofereix un relat alternatiu sobre la ciutat de París. MÈTODE. A partir d’una metodologia de recerca basada en l’art, s’empra la deriva com a mètode d’observació i anàlisi crítica de l’entorn urbà. L’objectiu és percebre París d’una manera alternativa a l’imaginari urbà creat pel cinema, a partir de la recerca de cartells de cinema que es troben en aquesta ciutat. RESULTATS. El resultat és una narrativa personal i visual femenina des de l’experiència urbana que s’oposa als discursos hegemònics androcentristes, heteronormatius i del cinema europeu utilitzant les seves pròpies imatges. DISCUSSIÓ. Es conclou amb algunes problemàtiques que afecten aquesta metròpolis que les ciutats europees en expansió haurien de considerar en el seu creixement.0700636640
Article Details
Drets d'autor
L’autor conserva els drets d’autoria, i concedeix a REIRE els drets de la primera publicació de l’article.
Tots els continguts inclosos a la Revista d'Innovació i Recerca en Educació estan subjectes a la llicència Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet la reproducció, distribució i comunicació pública sempre que es reconegui l'autor i la revista.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Amparo Alonso-Sanz, Docent i futurs Mestres aprenent a veure la influència de la Cultura Visual televisiva als dibuixos infantils , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2015: Vol.: 8 Núm.: 2
- Amparo Alonso-Sanz, Actituds de docents i discents davant de l’altra: la mare universitària , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2019: Vol.: 12 Núm.: 1