La Fira de Consultors: Una metodologia de pedagogia activa per a grups grans
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Merce Mach
Pilar Saldaña
INTRODUCCIÓ. Aquest estudi proporciona evidències empíriques sobre la contribució dels mètodes d’aprenentatge actiu en el desenvolupament de les competències i en l’augment de la satisfacció dels alumnes en grups grans. L’estudi examina dues metodologies basades en els grups: 1) «Ser el consultor» (un projecte d’estudi de cas en què els alumnes diagnostiquen un repte organitzatiu i suggereixen solucions estratègiques, i 2) la «fira de consultors» (una metodologia d’aprenentatge actiu per posar en comú els projectes dels grups). MÈTODE. S’ha aplicat un disseny de recerca longitudinal a una mostra de 250 estudiants (50 equips). La recollida de dades, per autoavaluar les característiques individuals, les competències i la satisfacció, s’ha fet en dos moments diferents, mentre els estudiants duien a terme els seus projectes. La variable dependent (rendiment de l’equip) s’ha obtingut de diferents fonts. RESULTATS. Els resultats revelen que la satisfacció media la relació entre les diferències individuals (les competències autoavaluades, la meticulositat, l’autoeficàcia) i els resultats de l’equip. A més, la retroalimentació qualitativa també proporciona evidències sobre la ràpida corba d’aprenentatge de la competència. DISCUSSIÓ. La «fira de consultors» promou la formació a través de la pràctica, ja que permet tenir un temps específic per practicar les competències. Pel que fa a la dinàmica de la classe, i gràcies al mètode d’ensenyar als altres, l’ús del temps es fa més eficient perquè els estudiants practiquen les competències de forma simultània i consecutiva. Les pors inicials per parlar davant de l’audiència desapareixen gradualment a mesura que els estudiants repeteixen la presentació als seus «visitants» consecutivament; això és «aprendre fent».
Paraules clau
Mètodes d'aprenentatge actiu, Competències per parlar en públic, Estudi de casos, Aprendre fent, Aprendre ensenyant, Grups grans
Article Details
Com citar
Mach, Merce; and Saldaña, Pilar. “La Fira de Consultors: Una metodologia de pedagogia activa per a grups grans”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 11, no. 2, pp. 110-25, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/340669.
Drets
Drets d'autor
L’autor conserva els drets d’autoria, i concedeix a REIRE els drets de la primera publicació de l’article.
Tots els continguts inclosos a la Revista d'Innovació i Recerca en Educació estan subjectes a la llicència Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet la reproducció, distribució i comunicació pública sempre que es reconegui l'autor i la revista.