Agrupacions musicals juvenils: models funcionals per a la motivació acadèmica dels adolescents
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Salvador Oriola Requena
Josep Gustems Carnicer
Gemma , 1966- Filella Guiu
INTRODUCCIÓ. L’adolescència és una etapa vital en la qual tenen lloc nombrosos canvis, tant externs com interns, que poden comportar certs problemes d’ajustament. En aquesta etapa tan dinàmica, la motivació tindrà un paper fonamental sobretot en àmbits com l’aprenentatge o el rendiment acadèmic. Tant a la Comunitat Valenciana com a Catalunya, molts adolescents formen part d’una agrupació musical juvenil gràcies a l’extensa xarxa de bandes i corals que hi ha en els dos territoris. MÈTODE. Aquest article és un estudi exploratori que té com a principal objectiu conèixer el grau de motivació acadèmica que tenen els adolescents músics integrants d’una banda o una coral (grup experimental), i saber si és igual que el grau de motivació d’un grup control, format per adolescents no músics. Per això s’ha aplicat el qüestionari MOT a una mostra formada per 1.315 adolescents. RESULTATS. Els resultats obtinguts mostren que els adolescents músics tenen un nivell alt de motivació acadèmica, significativament més elevat que els adolescents del grup control, que tenen un nivell moderat. DISCUSSIÓ. Aquests resultats estan en la línia d’altres investigacions que confirmen que la pràctica musical influeix de manera positiva en la formació integral dels joves.
Paraules clau
Motivació acadèmica, Agrupacions musicals, Adolescència
Article Details
Com citar
Oriola Requena, Salvador et al. “Agrupacions musicals juvenils: models funcionals per a la motivació acadèmica dels adolescents”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 11, no. 2, pp. 18-30, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/340660.
Drets
Drets d'autor
L’autor conserva els drets d’autoria, i concedeix a REIRE els drets de la primera publicació de l’article.
Tots els continguts inclosos a la Revista d'Innovació i Recerca en Educació estan subjectes a la llicència Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet la reproducció, distribució i comunicació pública sempre que es reconegui l'autor i la revista.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Marina Romeo Delgado, Montserrat Yepes i Baldó, Lydia Sánchez, Sílvia Burset Burillo, Ma. Ángeles (María Ángeles) García Asensio, Ma. Vicenta (María Vicenta) González Argüello, Josep Gustems Carnicer, Carolina Martín Piñol, Emma Bosch, Rita , 1959- Berger, Carlos (Aguilar Paredes) Aguilar, Directrius acadèmic-docents en el grau de CAV: Un estudi exploratori multi-font , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2014: Vol.: 7 Núm.: 1
- Marina Romeo Delgado, Montserrat Yepes i Baldó, Sílvia Burset Burillo, Vicenta González, Josep Gustems Carnicer, Lydia Sánchez, Andrés Besolí, Avaluació de competències professionalitzadores en els estudis de grau de comunicació audiovisual , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2017: Vol.: 10 Núm.: 1