Agrupacions musicals juvenils: models funcionals per a la motivació acadèmica dels adolescents

Main Article Content

Salvador Oriola Requena
Josep Gustems Carnicer
Gemma , 1966- Filella Guiu
INTRODUCCIÓ. L’adolescència és una etapa vital en la qual tenen lloc nombrosos canvis, tant externs com interns, que poden comportar certs problemes d’ajustament. En aquesta etapa tan dinàmica, la motivació tindrà un paper fonamental sobretot en àmbits com l’aprenentatge o el rendiment acadèmic. Tant a la Comunitat Valenciana com a Catalunya, molts adolescents formen part d’una agrupació musical juvenil gràcies a l’extensa xarxa de bandes i corals que hi ha en els dos territoris. MÈTODE. Aquest article és un estudi exploratori que té com a principal objectiu conèixer el grau de motivació acadèmica que tenen els adolescents músics integrants d’una banda o una coral (grup experimental), i saber si és igual que el grau de motivació d’un grup control, format per adolescents no músics. Per això s’ha aplicat el qüestionari MOT a una mostra formada per 1.315 adolescents. RESULTATS. Els resultats obtinguts mostren que els adolescents músics tenen un nivell alt de motivació acadèmica, significativament més elevat que els adolescents del grup control, que tenen un nivell moderat. DISCUSSIÓ. Aquests resultats estan en la línia d’altres investigacions que confirmen que la pràctica musical influeix de manera positiva en la formació integral dels joves.
Paraules clau
Motivació acadèmica, Agrupacions musicals, Adolescència

Article Details

Com citar
Oriola Requena, Salvador et al. “Agrupacions musicals juvenils: models funcionals per a la motivació acadèmica dels adolescents”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 11, no. 2, pp. 18-30, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/340660.

Articles més llegits del mateix autor/a