Aprendre junts l’escolta activa de l’altre: comunicació verbal i comunicació no verbal entre un tutor i un alumne
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Josefina Santibáñez-Velilla
L'objectiu d'aquest treball és analitzar l'expressió d'actituds assertives i no assertives cap a l'alumne per part d'un tutor a través de la seva comunicació verbal i no verbal durant una entrevista, així com la reacció de l'alumne davant les actituds percebudes a través de la seva comunicació verbal i no verbal.
Les categories d'anàlisi del tutor són: estructurar, establir concordança, transmetre informació i / o donar opinions i escoltar activament.
Les categories analitzades en la reacció de l'alumne són: evadir la situació, proporcionar informació, expressar conflictes, acceptar compromisos i proposar solucions.
En aquesta investigació qualitativa les dades s'obtenen mitjançant la tècnica de l'anàlisi de contingut del «Informe Individual» redactat per 124 alumnes de Grau de Mestre en Educació Primària i «l'Informe de 18 grups de discussió» formats per aquests alumnes» dels cursos 2009-2010 i 2012-2013.
Es conclou la necessitat de formar el professorat en tècniques d'expressió del cos, del gest i de la veu, ja que un percentatge considerable d'aquest alumnat de magisteri tot just fonamenta la comunicació gestual i el parallenguatge en les seves percepcions assertives i no assertives tant del tutor com de l'alumne.
Les categories d'anàlisi del tutor són: estructurar, establir concordança, transmetre informació i / o donar opinions i escoltar activament.
Les categories analitzades en la reacció de l'alumne són: evadir la situació, proporcionar informació, expressar conflictes, acceptar compromisos i proposar solucions.
En aquesta investigació qualitativa les dades s'obtenen mitjançant la tècnica de l'anàlisi de contingut del «Informe Individual» redactat per 124 alumnes de Grau de Mestre en Educació Primària i «l'Informe de 18 grups de discussió» formats per aquests alumnes» dels cursos 2009-2010 i 2012-2013.
Es conclou la necessitat de formar el professorat en tècniques d'expressió del cos, del gest i de la veu, ja que un percentatge considerable d'aquest alumnat de magisteri tot just fonamenta la comunicació gestual i el parallenguatge en les seves percepcions assertives i no assertives tant del tutor com de l'alumne.
Paraules clau
Tutoria, Formació de professorat, Comunicació verbal i comunicació no verbal
Article Details
Com citar
Santibáñez-Velilla, Josefina. “Aprendre junts l’escolta activa de l’altre: comunicació verbal i comunicació no verbal entre un tutor i un alumne”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 8, no. 2, pp. 171-95, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/297698.
Drets
Drets d'autor
L’autor conserva els drets d’autoria, i concedeix a REIRE els drets de la primera publicació de l’article.
Tots els continguts inclosos a la Revista d'Innovació i Recerca en Educació estan subjectes a la llicència Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet la reproducció, distribució i comunicació pública sempre que es reconegui l'autor i la revista.