Anàlisi de la convivència en un context educatiu no formal: El menjador escolar com escenari de socialització

Main Article Content

Ignacio González-López
Isabel López-Cobo
Conviure al menjador escolar no es refereix únicament a compartir un espai físic o un mateix menú, sinó que també implica compartir un sistema de normes, convencions, sentiments, emocions, rols ... En aquest article s'analitza la convivència, en un menjador escolar de la província de Còrdova, entre l'alumnat de Primària, d'Infantil i l'equip educatiu, fent ús de diferents instruments d'avaluació i extraient una sèrie de conclusions entre les quals destaca l'existència de conductes disruptives ocasionades, entre d'altres factors, per la manca de consens en les normes regulades del menjador o l'escassa formació pedagògica de les monitores i el monitor.
Paraules clau
Actitud del alumno, comedor escolar, convivencia, interacción social, imitación, norma

Article Details

Com citar
González-López, Ignacio; and López-Cobo, Isabel. “Anàlisi de la convivència en un context educatiu no formal: El menjador escolar com escenari de socialització”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 4, no. 1, pp. 62-83, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/217311.