Reflexions sobre la resolució de dilemes en la pràctica professional de l’educació social

Main Article Content

Montserrat Payà

A les pàgines següents ens plantegem com a objectiu reflexionar sobre l’anàlisi de dilemes o dubtes en relació amb la pràctica educativa en l’àmbit de l’educació social, per a la qual cosa farem algunes consideracions teòriques de les quals es poden desprendre principis d’actuació. Els uns i els altres es presenten com a propostes, no pas com a respostes acabes ni solucions a les experiències de dubte o dilema que diàriament afrontem totes aquelles persones que ens dediquem a l’educació, ja sigui en l’àmbit no formal, formal o informal.

A la primera part de l’article, es parteix de l’afirmació que l’educació, des del seu component comunicatiu, relacional i social, està permeada per eticitat, i s’hi ofereix fonamentació. La segona part presenta i operativitza tres principis o eines que poden col·laborar amb els educadors i educadores socials per a construir les seves pròpies respostes a interrogants derivats de la seva pràctica professional.

Paraules clau
educació social, ètica

Article Details

Com citar
Payà, Montserrat. “Reflexions sobre la resolució de dilemes en la pràctica professional de l’educació social”. Quaderns d’Educació Social, no. 10, pp. 95-105, https://raco.cat/index.php/QuadernsEducacioSocial/article/view/347496.
Biografia de l'autor/a

Montserrat Payà

Doctora en Pedagogia. Departament de Teoria i Història de l’Educació, Facultat de Pedagogia, Universitat de Barcelona.