Reflexions sobre la resolució de dilemes en la pràctica professional de l’educació social
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
A les pàgines següents ens plantegem com a objectiu reflexionar sobre l’anàlisi de dilemes o dubtes en relació amb la pràctica educativa en l’àmbit de l’educació social, per a la qual cosa farem algunes consideracions teòriques de les quals es poden desprendre principis d’actuació. Els uns i els altres es presenten com a propostes, no pas com a respostes acabes ni solucions a les experiències de dubte o dilema que diàriament afrontem totes aquelles persones que ens dediquem a l’educació, ja sigui en l’àmbit no formal, formal o informal.
A la primera part de l’article, es parteix de l’afirmació que l’educació, des del seu component comunicatiu, relacional i social, està permeada per eticitat, i s’hi ofereix fonamentació. La segona part presenta i operativitza tres principis o eines que poden col·laborar amb els educadors i educadores socials per a construir les seves pròpies respostes a interrogants derivats de la seva pràctica professional.