Els efectes sobre la mobilitat urbana de l'estructura productiva de Barcelona i el seu entorn
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Juli García
Manel Villalante
La mobilitat associada al transport i la distribució de mercaderies dins la ciutat de Barcelona genera aproximadament 216.000 viatges/dia. Es ben clar, doncs, que les variacions en la localització de l'activitat industrial han de tenir un impacte notable sobre el trànsit a la ciutat. En aquest sentit, els autors assagen una prognosi dels canvis en la mobilitat associada a les transformacions urbanístiques i econòmiques de dues àrees industrials de la ciutat: Sant Andreu i el Poblenou. L'exercici permet afirmar que la xarxa viaria d'aquestes àrees és capaç d'absorbir la mobilitat generada pel desenvolupament de nova indústria, de tal manera que la congestió de la xarxa no seria un obstacle per a noves implantacions productives. En canvi, allò que planteja problemes és l'ocupació de la calçada per a activitats en càrrega i descàrrega. Per resoldre'ls, els autors proposen la creació de microplataformes d'intercanvi modal de mercaderies entre el camió i el vehicle utilitari.
Article Details
Com citar
García, Juli; and Villalante, Manel. “Els efectes sobre la mobilitat urbana de l’estructura productiva de Barcelona i el seu entorn”. Papers: Regió Metropolitana de Barcelona: Territori, estratègies, planejament, no. 18, pp. 53-64, https://raco.cat/index.php/PapersIERMB/article/view/101333.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Juli García, El uso del vehículo privado en Barcelona y su àrea metropolitana , Papers: Regió Metropolitana de Barcelona: Territori, estratègies, planejament: Núm. 24 (1995): Mobilitat urbana i modes de transport
- Manel Villalante, La mobilitat a la Barcelona del 2000. Aspectes infraestructurals i institucionals , Papers: Regió Metropolitana de Barcelona: Territori, estratègies, planejament: Núm. 24 (1995): Mobilitat urbana i modes de transport