La mobilitat a la Barcelona del 2000. Aspectes infraestructurals i institucionals

Main Article Content

Manel Villalante
A la conurbació de Barcelona es realitzen cada dia 4.580.000 desplaçaments, dels quals 2.280.000 són anades i tornades residència-treball. Una part creixent d'aquests desplaçaments -tant dels que són d'entrada i sortida de la ciutat de Barcelona com els interiors de la ciutat- es realitza en vehicle privat. La resposta de l'Administració a aquesta demanda de mobilitat s'articula en dues direccions: d'una banda, el manteniment, millora i gestió de la xarxa viaria; d'una altra, l'extensió i administració de la xarxa de transport públic. Tanmateix, tot i les millores notables que s'han produït en un i altre aspecte, la continuïtat de la tendència actual en l'increment de l'ús del vehicle privat resultaria, a mig termini, insostenible. Així, per tal de fer-hi front, les administracions han de desenvolupar també polítiques destinades a modificar progressivament el comportament dels ciutadans en l'ús del vehicle privat. Aquestes polítiques s'han de desplegar en tres camps: millora del transport públic, dissuasió de la penetració del vehicle privat i tractament prioritari dels desplaçaments de vianants.

Article Details

Com citar
Villalante, Manel. “La mobilitat a la Barcelona del 2000. Aspectes infraestructurals i institucionals”. Papers: Regió Metropolitana de Barcelona: Territori, estratègies, planejament, no. 24, pp. 39-49, https://raco.cat/index.php/PapersIERMB/article/view/101523.