La projecció de la cultura visual en el dibuix infantil. Una anàlisi des de la perspectiva de gènere en Educació Primària
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest estudi busca identificar la influència de la cultura visual, i en concret dels estereotips de gènere en l’imaginari infantil. Per això s’analitza qualitativament una mostra de 224 dibuixos realit-zats per 72 participants d’entre 5 i 12 anys en tres centres d’Educació Primària d’Euskadi. Els resul-tats gràfics mostren uns trets clarament sexistes que no concorden amb el discurs verbal dels seus autors sobre la igualtat entre gèneres. Els estereotips identificats en els dibuixos s’ajusten totalment a les imatges idealitzades dels models d’home i de dona hegemònics en la nostra cultura visual. Per tant, es pot concloure que el dibuix és una eina útil per a detectar els estereotips arrelats en l’ima-ginari infantil, i que l’escola ha de nodrir l’alumnat de referents visuals que ajudin a ampliar la seva perspectiva respecte models no normatius que afavoreixin la diversitat dins les aules.