Podem fer amb la plastilina el paper de la magdalena!

Main Article Content

Alba Requena Castellà
Kaouthar Boukafri Itahriouan
En aquest article es presenten dos
problemes matemàtics visuals de resolució
múltiple i esmostra l'anàlisi de les
verbalitzacions i accions que fan dos grups
d'infants de cinc anys a l'hora de resoldre'n
un amb l'ajuda de suport material. Els
problemes estan il·lustrats a partir d'una
seqüència temporal de tres imatges (inici,
operació/canvi i resultat final), una de les
quals una està en blanc. I,mitjançant la
discussió en petit grup, han de consensuar,
i representar sobre paper, una solució per
a resoldre'ls a partir de totes les estratègies
individuals proposades. Aquesta
metodologia permet adoptar un paper
actiu davant de l'aprenentatge de les
matemàtiques, potenciant la implicació i
l'interès dels infants per a trobar una
solució conjunta a un problema, de
manera que pensar-la no és suficient, cal
executar-la.

Article Details

Com citar
Requena Castellà, Alba; and Boukafri Itahriouan, Kaouthar. “Podem fer amb la plastilina el paper de la magdalena!”. Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, no. 40, pp. 51-60, https://raco.cat/index.php/Noubiaix/article/view/347765.