Podem fer amb la plastilina el paper de la magdalena!
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Alba Requena Castellà
Kaouthar Boukafri Itahriouan
En aquest article es presenten dos
problemes matemàtics visuals de resolució
múltiple i esmostra l'anàlisi de les
verbalitzacions i accions que fan dos grups
d'infants de cinc anys a l'hora de resoldre'n
un amb l'ajuda de suport material. Els
problemes estan il·lustrats a partir d'una
seqüència temporal de tres imatges (inici,
operació/canvi i resultat final), una de les
quals una està en blanc. I,mitjançant la
discussió en petit grup, han de consensuar,
i representar sobre paper, una solució per
a resoldre'ls a partir de totes les estratègies
individuals proposades. Aquesta
metodologia permet adoptar un paper
actiu davant de l'aprenentatge de les
matemàtiques, potenciant la implicació i
l'interès dels infants per a trobar una
solució conjunta a un problema, de
manera que pensar-la no és suficient, cal
executar-la.
problemes matemàtics visuals de resolució
múltiple i esmostra l'anàlisi de les
verbalitzacions i accions que fan dos grups
d'infants de cinc anys a l'hora de resoldre'n
un amb l'ajuda de suport material. Els
problemes estan il·lustrats a partir d'una
seqüència temporal de tres imatges (inici,
operació/canvi i resultat final), una de les
quals una està en blanc. I,mitjançant la
discussió en petit grup, han de consensuar,
i representar sobre paper, una solució per
a resoldre'ls a partir de totes les estratègies
individuals proposades. Aquesta
metodologia permet adoptar un paper
actiu davant de l'aprenentatge de les
matemàtiques, potenciant la implicació i
l'interès dels infants per a trobar una
solució conjunta a un problema, de
manera que pensar-la no és suficient, cal
executar-la.
Article Details
Com citar
Requena Castellà, Alba; and Boukafri Itahriouan, Kaouthar. “Podem fer amb la plastilina el paper de la magdalena!”. Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, no. 40, pp. 51-60, https://raco.cat/index.php/Noubiaix/article/view/347765.