L'ús de contextos històrics a l'aula de matemàtiques de secundària. El cas concret de la visualització en la connexió geometria-àlgebra

Main Article Content

Iolanda Guevara i Casanova
Carme Burgués Flamarich
En l'educació secundària obligatòria, la
introducció i l'ús del llenguatge algebraic
són difícils per a la majoria de l'alumnat pel
grau d'abstracció que comporten. En
aquest article es presenten unes activitats
sobre problemes de triangles rectangles i
resolució d'equacions de segon grau,
implementades amb alumnes de 3r d'ESO.
S'hi relaciona el llenguatge simbòlic de
l'àlgebra amb la geometria, es potencia el
pensament i el raonament visual dels
alumnes, per tal demillorar l'aprenentatge
d'aquest nou llenguatge a base de fer-lo
més significatiu i lligat a l'adquisició de les
competències bàsiques de l'àmbit
matemàtic. Els exemples utilitzats
provenen de la història de les
matemàtiques.

Article Details

Com citar
Guevara i Casanova, Iolanda; and Burgués Flamarich, Carme. “L’ús de contextos històrics a l’aula de matemàtiques de secundària. El cas concret de la visualització en la connexió geometria-àlgebra”. Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, no. 40, pp. 23-33, https://raco.cat/index.php/Noubiaix/article/view/347763.

Articles més llegits del mateix autor/a