Reflexions i propostes didàctiques per a un bon ensenyament i aprenentatge de la proporcionalitat geomètrica

Main Article Content

Núria Cardet
Assumpta Estrada
María José Gros
Maria Ricart
La finalitat d'aquest article és valorar la
conversa dematemàtiques a la classe per
contribuir a lamillora de l'aprenentatge de
lesmatemàtiques dels nens i nenes
d'educació primària. En aquest sentit,
d'una banda, s'exposa elmarc teòric des
de la perspectiva socioconstructivista que
la justifica, i d'altra banda, s'analitza una
activitatmatemàtica de classe en la qual la
conversa juga un paper central.
Es presenta la Pauta d'observació de la
conversa de matemàtiques a l'aula, que
esdevé un instrument útil per a l'anàlisi del
desenvolupament del procés
d'aprenentatge de lesmatemàtiques dels
infants i de la gestió de l'aula per part del
mestre.

Article Details

Com citar
Cardet, Núria et al. “Reflexions i propostes didàctiques per a un bon ensenyament i aprenentatge de la proporcionalitat geomètrica”. Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, no. 39, pp. 65-76, https://raco.cat/index.php/Noubiaix/article/view/330478.