Diàleg entre iguals a l'aula. Eina per a la construcció del coneixement matemàtic
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Xavier Vilella Miró
La construcció del coneixement matemàtic
implica que l'alumne estableixi les connexions
adients entre el nou coneixement i aquells dels
quals ja disposa, que els connecti amb la seva
xarxa personal de pensament. El procés
d'aprenentatge que es pot esdevenir en una
aula és determinat pel tipus d'ensenyament de
les matemàtiques que es plantegi. Hem
de partir del principi que totes les persones
saben matemàtiques, poden aprendre'n i
poden comunicar les seves idees als altres. El
diàleg entre iguals és una eina potent per a
aconseguir que a l'aula hi hagi construcció de
coneixement matemàtic. Per a facilitar aquesta
mena de diàleg, cal que es donin algunes
condicions (relacionades amb els objectius d'alt
nivell que es persegueixen, les tasques i el seu
enriquiment, les intervencions del professor, el
tractament de l'error i el paper del contrast, etc.).
A l'aula de matemàtiques també hem d'ajudar a
aprendre a dialogar.
implica que l'alumne estableixi les connexions
adients entre el nou coneixement i aquells dels
quals ja disposa, que els connecti amb la seva
xarxa personal de pensament. El procés
d'aprenentatge que es pot esdevenir en una
aula és determinat pel tipus d'ensenyament de
les matemàtiques que es plantegi. Hem
de partir del principi que totes les persones
saben matemàtiques, poden aprendre'n i
poden comunicar les seves idees als altres. El
diàleg entre iguals és una eina potent per a
aconseguir que a l'aula hi hagi construcció de
coneixement matemàtic. Per a facilitar aquesta
mena de diàleg, cal que es donin algunes
condicions (relacionades amb els objectius d'alt
nivell que es persegueixen, les tasques i el seu
enriquiment, les intervencions del professor, el
tractament de l'error i el paper del contrast, etc.).
A l'aula de matemàtiques també hem d'ajudar a
aprendre a dialogar.
Article Details
Com citar
Vilella Miró, Xavier. “Diàleg entre iguals a l’aula. Eina per a la construcció del coneixement matemàtic”. Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, no. 33, pp. 36-48, https://raco.cat/index.php/Noubiaix/article/view/347774.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Xavier Vilella Miró, La història com a context per a l'enriquiment competencial de l'activitat matemàtica , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 43: desembre 2018
- Xavier Vilella Miró, A Juanjo Cárdenas Ballestero, in memoriam , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 43: desembre 2018
- Xavier Vilella Miró, Fem Matemàtiques: d'un temps, d'un país , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 43: desembre 2018