En torno a la permeabilidad de la teoría cinematográfica: Una reflexión sobre las correlaciones en el marco de la escuela clásica soviética

Main Article Content

Juan José Caballero Molina

Dins de la intensa escena teòrica que es desplega en el context soviètic postrevolucionari, amb l'objecte d'explorar i desentranyar els engranatges sobre els quals s'articula la pràctica creativa de qualsevol tipus, l'expressió cinematogràfica es veurà erigida a mode de plataforma privilegiada on es donen cita els dominis reflexius propis de la teoria literària i de la musicologia.


Així, en el si de la primerenca tradició teoritzadora emanada substancialment de l'exercici muntatgista resulta convocat un apassionat diàleg especulatiu al voltant de ritmes, metàfores i intervals. Desvetllar des d'una perspectiva integradora les íntimes connexions que es teixeixen al seu interior constitueix l'objecte d'aquest article.

Paraules clau
cinema soviètic, muntatge, formalisme, teoria del cinema, interval, correlació, met`àfora, Eisenstein, atracció

Article Details

Com citar
Caballero Molina, Juan José. “En torno a la permeabilidad de la teoría cinematográfica: Una reflexión sobre las correlaciones en el marco de la escuela clásica soviética”. Matèria: revista d’art, no. 16-17, pp. 227-43, https://raco.cat/index.php/Materia/article/view/378624.